sobota 13. prosince 2014

Jak jsem měnila barvu vlasů

Možná jsem se o tom už tady někde zmínila, nebo jsem to autobiograficky vetkla do připravovaného románu, ale moje přirozená barva vlasů je tělová. Vlastně jsem byla celé dětství takové maskovací dítě. V každé druhé písničce se zpívá o tmavých očích a havraních vlasech, popřípadě hrají prim modrooká děvčata. Žádná nemá oči jako žabinec a vlasy jako vypelichaný kojot. (Leda by to byl zakletý hejkal) A tak, když jsem poprvé měla pocit, že bych nad sebou měl převzít kontrolu, nechala jsem si vlasy namelírovat a do dvaceti let jsem byla blondýna.

Ale čas plynul a musím říct, že mi začaly lézt opravdu krkem řeči typu, ty jsi taková bleďounká, ještě ty vlásky máš světlé. (Znáte to, jak si vedle vás sedne vaše babička a její kámoška a tlačí vám to do hlavy, dokud jim nevystydne turek ve skle.) A tak jsem jednou v tramvaji došla k dalšímu závažnému rozhodnutí. Že se přebarvím na tmavě hnědou. Přede mnou totiž seděla slečna s moc pěkným odstínem a když jsem k ní nenápadně přiložila ruku byla skoro tak bledá jako já. A tak jsem byla tři roky bruneta. Opět jsem se nevyhnula rozhovoru při turku ve skle, ten byl bohužel trochu ostřejší. Etuda na téma, jak nám Madla v tmavé zošklivěla mi doteď rezonuje v hlavě. Až budu jednou v blázinci, nebo na ČT1 v Třinácté komnatě, určitě to tam vzpomenu jako jedno z traumat. Nejlepší argument ze všech ovšem byl, že v té tmavé vypadám přísná, nepřístupná a odměřená. Nevím jak vy, ale mně se vlastně docela hodilo, že vlasy o mě pravdivě vypoví moje hlavní vlastnosti a nemusím se zdržovat tím, že budu na někoho milá.



Jenomže, jsem člověk se sebou věčně nespokojený a vypelichanokojotí barva rychle na odrostech prosvítala, inu rozhodla jsem se o prázdninách, že se vrátím do blond. Bohužel stáhnout tmavou barvu není žádná sranda i u kadeřnice. Za prvé to není žádná levná záležitost, myslím, že z mého hledání nové osobnosti moje kadeřnice zaplatila ze tři nájmy. Za druhé, trvá to dlouho. Ne na hodiny, ani na dny, nýbrž na měsíce. Přitom v těch mezifázích se modlíte, abyste se vrátili alespoň k té svojí kojotí barvě. V první fázi vlastně vůbec není poznat, že se něco stalo. V druhé fázi máte něco zrzavé, něco blond a něco hnusné, přičemž vypadáte, že jste si vlasy nemyli asi nikdy. Já jsem nyní ve chvíli, kdy mi kadeřnice tvrdí, že u hlavy už to začíná vypadat jako blond, co jsme chtěly. No já mám při pohledu do zrcadla pocit, že od hlavy tak dvě tři čísla plesnivím a ten zbytek kojotím. No prostě jedna velká katastrofa.


V pondělí bych už snad měla vypadat jako něco mezi Marylin a Táňou Kuchařovou tak uvidíme. (Škoda, že nejde u kadeřnice stáhnout taky kus nosu a nějaký ten tuček ze zadku). Jenom mám takovou obavu, že jestli se to opět nepodaří, tak mi už  ta hlava spíše obleze. Což by vlastně nevadilo, začala bych nosit šátek. U toho totiž přesně trefíte barvu. Možná jsem si ho měla koupit hned. Za ty prachy bych měla i dva od Hermés.

Žádné komentáře:

Okomentovat